Sunday 1 January 2017

Gangguan apakah semua ini? Kenapa Aku dipilih?




Assalamualaikum wrt wbt,

                    Hari ni aku nak kongsi kisah cerita aku, kisah gangguan  yang selama ni benar-benar membuat aku tertekan. Sifat-sifat diri aku yang kadang kala menjadi marah, malas dsb nya telah menjadi satu lonceng buat isteri aku 4 tahun (2012) yang lalu. 
                    Dia seakan dapat merasakan ada sesuatu yg tak kena pada diri aku. Dari situ mulalah expedisi aku dan isteri mencari rawatan. Banyak tempat kita pergi dan banyak perawat-perawat dari segala sudut cara perubatan aku mencuba. Yang rumitnya banyak juga feedback dan pandagan yg berbeza aku terima. 
                     Hari berganti hari, bulan berganti bulan tahun berganti tahun... keadaan aku ketika tu semakin parah... Semangat aku nak kerja semakin hilang. Aku semakin jauh dan terus hanyut tentang agama. Sehingga ke tahap aku lupa macamana nak solat. Buat benda-benda bodoh, nak bunuh diri dan paling teruk ada ketika aku minum clorox (Astaghfirullahalazim tak ada air lain ke nak minum?)
                            So pada satu hari tu, isteri aku ajak berubat kat Negeri Sembilan. Kita cuba pulak cara Rawatan Islam disana. Bagi isteri dia memamg tidak pernah putus asa ingin aku pulih. Kat mana dia rasa dia cuba pasti dia akan bawak aku untuk berubat. Bila kat sana. Aku di ruqyah kan. Nah apa jadi? Tengok Video ni. Aku semakin runsing dan semakin keliru. Gangguan apakah semua ni? 

Disana aku dilihatkan senarai2 tanda tanda gangguan.

Berikut adalah antara simptom-simptom yang menunjukkan seseorang itu telah terkena atau adanya gangguan Jin dan Syaitan (angkara Sihir, Saka, Lintasan atau A'in) :

Badan terasa berat / lemah / panas / sejuk tanpa sebab munasabah.
Badan terasa bisa-bisa / gatal / miang tanpa sebab klinikal.
Batuk yang berpanjangan tanpa sebab klinikal.
Bau nafas yang terlalu busuk
Bau wangian / busuk / hanyir / hangit yang tidak diketahui puncanya
Bayi kerap menangis
Belakang tengkuk / bahu terasa berat
Benda bergerak / berubah tempat dengan sendirinya tanpa sebab munasabah
Bermimpi bayi / kanak-kanak
Bunyi air pili dibuka di tandas /bilik mandi
Bunyi perabot / benda berat / tukul besi diseret / dihempas di rumah atas (flat,apartment, condo)
Bunyi guli / bola ping-pong / menumbuk dengan lesung di rumah atas (flat, apartment, condo)
Bunyi orang berjalan di dalam / tingkat atas rumah
Bunyi pasir jatuh di atas syiling atau bumbung rumah
Bunyi sesuatu mencakar bumbung / pintu / tingkap
Darah haid turun lebih dari 15 hari
Gagal melakukan hubungan kelamin tanpa sebab munasabah
Gelisah dan panas di tengkuk bila dengar bacaan Al-Quran
Hujung jari kaki / tangan sering terasa menyucuk / kebas
Kaki atau tangan berasa berat
Kaki, tangan atau anggota badan lain terasa panas
Kemurungan yang berpanjangan
Kerap berdebar / takut / gagap / sesak nafas
Kerap keguguran
Kerap sendawa bila mendengar Al-Quran
Ketumbuhan ganjil pada anggota badan
Kuat berangan / berkhayal / hilang daya tumpuan
Lampu / alat elektrik terpadam dengan sendirinya
Loya / sebu perut tanpa sebab klinikal
Malas mengerjakan Solat dan beribadat
Marah secara keterlaluan / panas baran
Melihat lembaga / jin / hantu secara terus
Mendengar suara berbisik / menyergah / memanggil nama
Mengantuk bila dengar Al-Quran
Mengunyah gigi sewaktu tidur
Mimpi jatuh dari tempat tinggi, melayang atau terbang
Mimpi makan
Mimpi ular, kelawar, lembu, anjing, serigala, gajah, harimau dan binatang buas
Mimpi apa jua yang menakutkan
Mimpi serangga berbisa seperti lipan, kala jengking, labah-labah dan sebagainya
Mimpi tempat yang kotor; seperti tandas, longkang dan sebagainya
Nafsu seks yang melampau / tidak normal
Nampak kepulan asap hitam / putih dalam rumah / bilik / premis perniagaan
Pelupa / Nyanyuk tanpa sebab klinikal
Pintu / Tingkap bergegar / terbuka dengan sendirinya
Ragu-ragu tentang keimanan diri / ingin murtad
Sakit / takut ketika ziarah orang meninggal
Sakit bebola mata
Sakit di bahagian ulu hati, tulang rusuk, pinggang atau belikat tanpa sebab klinikal
Sakit jiwa / mental / gila
Sakit kepala, dada, tangan atau kaki selepas waktu Asar ke atas
Sakit perut tanpa sebab klinikal
Sakit tapak kaki / tumit yang berpanjangan
Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali
Selalu ditindih / dicekik ketika tidur
Selalu melihat kelibat / bayangan di rumah
Sering kehilangan wang secara tiba-tiba
Sering pengsan tanpa sebab klinikal
Sering terjaga di waktu malam / tengah malam
Sesuatu menyentap kaki semasa sedar atau tidur
Sikap berubah secara tiba-tiba (kepada yang negatif)
Suami isteri / penghuni rumah / pekerja kerap bertengkar walaupun perkara kecil
Suka bangun tidur selepas tengahari
Suka bercakap besar, takbur, riak dan bangga-diri
Suka bercakap seorang diri tanpa sebab munasabah
Suka berbuat maksiat
Suka melihat diri di dalam cermin
Suka menggulung rambut dengan jari
Suka mengingati / bercakap tentang perkara-perkara lucah
Suka tidur di dalam keadaan berbogel dan meniarap
Suka melakukan onani / gemar pada pakaian dalam orang lain
Suka tidur pada siang hari
Sukar mendapat jodoh
Sukar mendapat zuriat
Sukar tidur malam
Tanda lebam pada anggota badan
Terasa ada lembaga tidur bersama / bersetubuh / menganggu / berdialog ketika tidur
Terasa benda bergerak-gerak di bawah kulit
Terasa diri selalu diperhatikan / diekori
Terlalu rasa rendah diri / tidak berkeyakinan / hilang semangat
Terasa bahu ditepuk dari belakang
Terasa terkena renjisan air
Udara di dalam rumah / premis perniagaan berasa mampat dan sebagainya lagi...
Pergh Banyak betul simptom-simptom yang aku ada ni.. Antara yang paling kerap aku alami salah satunya

Mimpi jatuh dari bangun tinggi
Sikap Berubah secara tiba-tiba
Mengantuk mendengar bacaan AL Quran
Kerap berdebar / takut / gagap / sesak nafas...

                     Sejak tu aku jadi bertambah runsing... Apakah yang sebenarnya berlaku atas diri ku? Bermula lah aku tertanya-tanya mana datang semua saka@jin

                     Aku terus dan terus berusaha merawat diri aku. Pelbagai keadaah aku buat untuk pulihkan diri aku. Namun aku gagal seketika. Gangguan2 tu tetap kembali mengahantui aku...

                     Banyak kali aku di ruqyah kan dan setiap kali diruqyahkan ada kalanya ada tindak balas nya. Sampaikan ada ketika tu aku cekik perawat tu bila dia sedang ruqyah kan aku. Entah macamana aku begitu lemah untuk melawan segala hasutan-hasutan jin tersebut. Yang terkini aku bersikap seperti Harimau sedang marah. Sesuatu yang benar-benar diluar jangkaan ku.. Ya Allah.. Apa dah jadi ni? 

                   Sekarang aku masih lagi terus dan terus kena kuat lawan. Aku tidak boleh biarkan ini terus berlanjutan. Aku kena yakin. Aku kena kuat dan aku harus lebih lagi dekat pada pencipta ku iatu Allah Swt.  Aku yakin satu hari nanti ada sinar yang kembali menyinar dalam hidup aku. Yakin akan ada penawarnya. Insya Allah.

Bawah ni adalah rakaman yang terkini rawatan susulan yang dilakukan.

Ada masa, aku akan cerita lagi kisah pengalaman aku, bukan apa, aku anggap ini adalah salah satu cara untuk merawat diri ku sendiri juga.
Sekian terima kasih.





                     


No comments:

Post a Comment